Werken bij

Tarkett bv

Tarkett bv

Waalwijk

Profiel

Welkom in de wondere wereld van vloeren! Bij Tarkett leveren we met sterke merken als Desso, Bonaparte, Parade en natuurlijk Tarkett zelf, dagelijks diverse duurzame vloeroplossingen voor een breed scala aan toepassingen. Denk hierbij aan het tapijt bij jou op kantoor, de tapijtvloer in de vliegtuigen van KLM, vinyl-vloeren in het Amphia ziekenhuis in Breda en het parket of PVC die je thuis hebt liggen. Daarnaast leveren we ook prachtige vloerkleden op maat in diverse vormen voor bijvoorbeeld thuis in je woonkamer. Het mooie van dit alles is dat we het zelf ontwerpen, produceren en ook weer grotendeels inhouse kunnen recyclen. Zo worden in onze fabrieken in Waalwijk (NL) en Dendermonde (Belgie) verschillende tapijten en vloerkleden gemaakt evenals gerecycled en vindt in Clervaux (Luxemburg) de productie van o.a. PVC plaats.

Voor ons BeNeLux Commercial Marketingteam zijn wij op zoek naar een gedreven (B2B) Segment Marketeer die op aan gaat van maakindustrie, design en bovendien een grote affiniteit heeft met duurzaamheid. Ons team (B2B voor NL en B2B & B2C voor BeLux) bestaat uit 8 mensen. We zijn een jong en enthousiast team, die naast gave marketingconcepten bedenken ook houdt van plezier maken met elkaar. Je komt te werken in een internationale omgeving en zult voor je functie ook af en toe in het buitenland zijn.

Over Tarkett
Met een netto-omzet van meer dan 2,7 miljard euro in 2020 is Tarkett een internationale marktleider in innovatieve en duurzame oplossingen voor vloerbedekking, waaronder vinyl, linoleum, tapijt, PVC, hout en laminaat, kunstgras en atletiekbanen. De vloeroplossingen van Tarkett vallen op door een prachtig design en hun bijzondere functionele eigenschappen.

Tarkett bedient klanten in meer dan 100 landen wereldwijd. Met 12.500 medewerkers en 36 productielocaties, verkopen we elke dag 1,3 miljoen vierkante meter aan vloeroppervlak voor ziekenhuizen, scholen, woningen, hotels, kantoren, winkels en sportverenigingen. De Groep zet zich in voor een duurzame ontwikkeling en heeft een eco-innovatiestrategie geïmplementeerd die aansluit op de principes van de circulaire economie. 

Wie zoeken wij?
Wij zoeken een ervaren creatieve marketeer die beschikt over een goede helicopterview, volhardend is en een gezonde dosis humor heeft. Jij kunt op de juiste manier prioriteiten stellen in je werkzaamheden, bent resultaat gericht, en hebt een duidelijke ‘data-first’ aanpak. 

Daarnaast ben jij full time beschikbaar en kan je vanuit jouw persoonlijkheid en ervaring ook fungeren als goede sparringpartner voor het management. Hierbij schroom je niet om (ongevraagd) je mening te geven en ben je in staat vraagstukken out-of-the-box te benaderen.

Qua mentaliteit vind jij het leuk om (strategische) plannen te bedenken, maar minstens zoveel energie haal je uit het gedegen uitvoeren van de plannen die er liggen. Hierbij weet je niet alleen het intrinsieke ondernemerschap van jezelf in te zetten, maar ook die van je collega’s te activeren.


Een greep uit jouw werkzaamheden:

•Opstellen en beheren van het marketingplan en -budget in samenwerking met de marketingmanager;

•Aansturen van marktanalyses en ontwikkelen van de product/portfolio, positionering en communicatiestrategie per kanaal;

•Het realiseren van innovatie; initiëren, leiden, aansturen en ondersteunen van (commerciële) innovatieprojecten;

•Ondersteunen van segment- en branding initiatieven seminars, beurzen, en online (website/automatisering/social media) tools;

•Actieve afstemming met Sales, Development, Pricing en Product Management over segment prioriteiten en de levering daarvan;

•Gebruikmaken en opbouwen van externe netwerken (bijv. marketingdeskundigen, industriële netwerken, klanten).

•Opzetten en uitvoeren van inboud en outbound campagnes gekoppeld aan de toegewezen segmenten en productcollecties (inclusief websites, social media, nieuwsbrieven en PR);

•Het bijwonen van verkoop-, segment-, collectie- en marketingbijeenkomsten en het presenteren van productcollecties en (segment)activiteiten lokaal en internationaal;

•Bedenken en uitvoeren van lead generation en nurturing initiatieven;

•Beheren van showroom collecties en deze up-to-date houden;

•Communiceren en promoten van collecties en samples gedurende de gehele productlevenscyclus (lancering/restyle, phase in/out, discontinuering, actieve fase).


Je rapporteert in deze rol aan de Marketing Manager Commercial Benelux. 


Beschik jij over de juiste kennis en ervaring?

•Minimaal een HBO-opleiding richting Marketing, Bedrijfskunde en/of Communicatie;

•Minstens 6 tot 8 jaar werkervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur binnen een internationale omgeving;

•Kennis van de laatste (online) marketingtrends en technologieën;

•Ervaring met Inbound Marketing, (buyer persona’s en customer journey) en Marketing Automation is een must. Hands-on ervaring met Hubspot is een grote pré;

•Ervaring met scrum en/of agile werkmethode;

•Kennis van Google Analytics, linkbuilding en SEO. Heb je daarnaast ook nog kennis van SEA? Dan is dat zeker een pré;

•Sterke (strategische) content management skills. Ervaring met het schrijven van (commerciële) creatieve teksten;

•Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.


Dan bieden wij jou

Bij Tarkett investeren we in jou. We bieden je een uitdagende functie aan bij een topspeler in de markt. Je krijgt voldoende mogelijkheden om je verder te ontwikkelen, zowel intern als extern. Voor een goede werk-privé balans bieden we je in deze rol de mogelijkheid om af en toe thuis te werken.

Daarnaast kun je rekenen op: 

•Een mooi salaris;

•Een jong en gemotiveerd Marketingteam;

•Een dynamische, internationale werkomgeving waarin je met verschillende culturen zult gaan werken;

•Een mooie pensioenregeling en reiskostenvergoeding;

•Maar liefst 37 verlofdagen (bestaande uit 24 vakantiedagen plus 13 atv-dagen) 

•Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen en toegang tot het online leerplatform Goodhabitz;

•Wij stimuleren sport. Om die reden kan je als onze medewerker bij een sportschool naar keuze met flinke korting sporten;

•Collectiviteitskorting op je zorgverzekering;

•Uiteraard een laptop en telefoon;

•Een actieve personeelsvereniging die regelmatige toffe activiteiten organiseert;

•2x per week vers fruit op kantoor.


Naast zorgen voor onze medewerkers, geloven we bij Tarkett ook in zorgdragen voor onze maatschappij. Via het ‘Tarkett Cares’ programma bieden wij onze medewerkers o.a. de mogelijkheid om onder werktijd 2 dagen per jaar te besteden aan vrijwilligerswerk. Daarnaast ondersteunen wij verschillende nationale en lokale goede doelen om ook daarin een positieve bijdrage te leveren aan onze samenleving.


Enthousiast?
Wil je meer informatie over de inhoud van de rol? Aarzel dan niet direct contact op te nemen met de Marketing Manager Commercial Benelux, Bram van der Sanden. Bram is telefonisch bereikbaar via 0689924312.

Herken je jezelf in het profiel en wil je direct reageren? Wij kijken uit naar je reactie!
Laat je CV met motivatie achter op onze Tarkett career pagina of verstuur het per mail via claudie.hendrikx@tarkett.com.

Voor nadere informatie rondom het selectieproces kan je contact opnemen met onze Corporate Recruiter Claudie Hendrikx. Zij is telefonisch bereikbaar via 0611118965.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet gewenst.

Vacatures per provincie

Vacatures per opleidingsniveau

Vacatures per carriereniveau

Vacatures per uren

Vacatures per Branche

Vacatures per Functiegroep

DESIGN & DEVELOPMENT

HOSTING BY